dijous, de febrer 19, 2015

Anglada sense partit

Josep Anglada: la Belén Esteban de l'extrema dreta.


ANGLADA SENSE PARTIT

El conegut polític de Vic Josep Anglada i Rius està utilitzant la sigla de Plataforma Democràtica per Catalunya (PDxC) sense cap consentiment del seu Consell de Presidència, és a dir, de l’únic òrgan autoritzat estatutàriament per a adoptar decisions fins a la celebració de l’Assemblea Fundacional o I Congrés de PDxC. El Consell de Presidència resta format actualment per Joan Mensa (president), Roxana Heidenreich (secretària) i Marta Farrerons (tresorera). Sols aquestes tres persones poden, per majoria simple, segons estableix l’article 14.3 dels Estatuts, convocar l’òrgan sobirà del partit, però no ho han fet fins ara.

Les dades bàsiques al voltant de l’assumpte es poden verificar en el següent enllaç, lloc on el mateix Anglada ha penjat uns Estatuts que sembla incapaç de comprendre i, per tant, de respectar: http://laplataforma.cat/ESTATUTS.pdf El Consell de Presidència de PDxC només podria ser modificat en la seva composició, abstracció feta del congrés fundacional, si president, secretària i tresorera convoquessin una reunió a tal efecte i tampoc ho han fet.

Voldria recordar, finalment, que Josep Anglada té engegat un procés judicial per a recuperar la presidència de Plataforma per Catalunya (PxC) i, a més, és president de Plataforma Vigatana, una sigla buida de tot contingut però que l’incapacita legalment per a presidir PDxC. No es pot ser president de tres partits. La realitat és que, a hores d’ara, Anglada està enganyant els ciutadans de Vic. Anglada resta sol, no té cap organització política al darrere i ha trencat tot vincle amb els pocs col·laboradors que encara li eren fidels perquè desconeix el significat de la paraula democràcia.

Jaume Farrerons
Ex secretari d’Estudis i Programes de PxC i autor material dels Estatuts de PDxC
Vic, 16 de febrer del 2015

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Per no parlar de les paraules "ètica", "lleialtat", "amistat", "veracitat"...!

Anglada només vol retre adoració a Anglada, malgrat que el personatge no és més que un pobre analfabet funcional.

El slogan real no és "primer els de casa!", sinó "primer jo, després jo i finalment jo també!".

Si vas amb l'Anglada, sempre perds.

ENSPO ha dit...

Comentario enviado al blog de Xavier Rius: "Farrerons no ha buscado ningún protagonismo. La ruptura ha sido por ideas, no por decidir quién lidera PDxC. Esto es una falsedad implícita en el planteamiento de la noticia, pero que no se corresponde con los hechos. Los Estatutos de PDxC son muy claros, cito literalmente:

"Artículo 2.4.-PDxC promoverá, mediante la correspondiente reforma de los respectivos Estatutos, su federación con el partido político de ámbito estatal IZQUIERDA NACIONAL DE LOS TRABAJADORES-INTRA (Esquerra Nacional dels Treballadors en Cataluña), fundado el 30 de noviembre de 2010 e inscrito en el Tomo VII, folio 221, del Libro de Inscripciones del Registro de Partidos Políticos".

Farrerons se ha limitado a exigir que se cumpla este imperativo estatutario. ¿Es esto una lucha por el "control" de PDxC y una nueva división en la extrema derecha o una cuestión ideológica? Las condiciones de Farrerons para sacar a Anglada del agujero en que se encontraba el 8 de febrero de 2014 eran muy claras: ruptura con la extrema derecha y giro al catalanismo de izquierdas. Anglada aceptó, pero no ha cumplido su compromiso. Farrerons, sí. Sin Farrerons, y el propio interesado lo ha reconocido ante decenas de testigos, Anglada se habría retirado el año pasado tras la destitución/expulsión. Se puede demostrar documentalmente que Farrerons no buscaba protagonismo en absoluto, pues proponía Listas Anglada en toda España, siempre y cuando se hiciera público el giro a la izquierda para no confundirse con los ultras españolistas. Pero Anglada ha picado el cebo que los ultras le pusieron en Málaga. Cuando escuchó la palabra Julio Ariza, dinero, etc., olvidó sus ideas, compromisos, amigos leales, todo. Anglada ha provocado el desastre y queda defintivamente retratado como el oportunista que siempre ha sido en realidad. Podíamos sospecharlo, ahora tenemos las evidencias fehacientes."

ENSPO ha dit...

Anglada vuelve a mentir. Primero engañó a la prensa diciendo que contaba con el apoyo de PDxC (incluso falsificó unas declaraciones del presidente Joan Mensa, totalmente INVENTADAS). Ahora ya tiene claro que el rechazo de PDxC en febrero es incuestionable: el nuevo partido no es un dócil juguete en sus manos. PDxC, en efecto, ha APARTADO a Anglada como candidato porque arrastra 4 imputaciones por cinco delitos. Ayer, con el culo al aire, Anglada fue corriendo a Osona.com a contar el cuento de que él ha descartado la candidatura con PDxC y decidido presentarse por Plataforma Vigatana. !Menudo impostor! La verdad es que recurre a la sigla PV porque NO TIENE MÁS REMEDIO. Porque está completamente solo. http://www.naciodigital.cat/…/amb/sigles/plataforma/vigatana